(22-02-2019, 13:56:08)grabi_en napisał(a):(22-02-2019, 13:54:52)AnowiB napisał(a): Złożymy sìe na bilet
To by musiał Łukasz_G pojechać + do tego tłumacz w sądzie, ja chyba zrezygnuję.
Ok, to kiedy mam brać wolne?
Ferratum odpisał Ci drogą elektroniczną, czy pocztowo? Jeśli drogą elektroniczną, to można to potraktować jako brak odpowiedzi.
Poza tym, coś kojarzę, że w Twojej umowie nie było kwoty odsetek w stosunku dziennym pobieranych przy odstąpieniu - oni w ogóle się do tego nie odnieśli, wobec czego w tej kwestii uznali Twoją reklamację.
Poza tym, formularz informacyjny to nie jest umowa kredytu konsumenckiego. Formularz informacyjny konsument otrzymuje przed zawarciem umowy i jest to spełnienie obowiązku przedkontraktowego pożyczkodawcy. Wszystkie informacje wymagane prawem mają być umieszczone umowie pożyczkowej.
Stanowisko Prezesa UOKIK w sprawie RBG-61-22/14/JM
"Art. 30 ust. 1 ukk wskazuje na obowiązek zawarcia wymienionych tam informacji w umowie, nie w innych dokumentach dotyczących kredytu konsumenckiego. Warunku wskazanego wyżej nie spełnia zwłaszcza formularz informacyjny, który pełni inną rolę (przedkontraktowa informacja o ofercie) i którego dotyczą osobne przepisy (art. 13 i 14 ukk)"
Jeśli zaś chodzi o pozwanie Ferratum - w przypadku osób prawnych miarodajna będzie siedziba, jeżeli więc ma ona miejsce za granicą na terenie Unii to będzie możliwe pozwanie osoby prawnej przed sąd polski, jeśli w Polsce zobowiązanie zostało wykonane albo miało być wykonane. Tak samo zasadne będzie stanowisko Rzecznika Finansowego, Ferratum działa na terenie Polski i obowiązuje tą spółkę prawo polskie.