29-12-2018, 18:27:51
Szanowni Państwo,
zgodnie z ustaleniami wypracowanymi wspólnie z Prezesem Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, które zostały potwierdzone decyzją Prezesa Urzędu (Nr RBG - 6/2018) z dnia 30 maja 2018 r. Alior Bank Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie ("Bank") oświadcza, że:
■
przesyłanie przez Bank (w tym Bank BPH S.A., z siedzibą w Warszawie) w latach 2014 - 2016 informacji o zmianach warunków umów o usługi płatnicze, wyłącznie za pośrednictwem bankowości elektronicznej, zostało dokonane z naruszeniem przepisów ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o usługach płatniczych,
■
w wyniku przesyłania przez Bank (w tym Bank BPH S.A., z siedzibą w Warszawie) w latach 2014 - 2016 informacji o zmianach w warunkach umów rachunku bankowego, kart debetowych i kredytowych, a także kredytów bez przekazania informacji wskazujących podstawy prawne, które umożliwiały dokonanie przez Bank zmian, oraz okoliczności faktyczne, które spowodowały te zmiany, mogło dojść do zniekształcenia zachowania rynkowego konsumentów,
■
zmiany klauzuli modyfikacyjnej zawartej w Taryfie opłat i prowizji Alior Banku SA dla Klientów Indywidualnych, Regulaminie rachunków oszczędnościowo - rozliczeniowych, oszczędnościowych i terminowych lokat oszczędnościowych, Regulaminie kart płatniczych Alior Bank SA, Regulaminie udzielania osobom fizycznym kredytów zabezpieczonych na nieruchomości "Megahipoteka" dokonywanych przez Bank w latach 2014 - 2015 były nieskuteczne.
Mając na uwadze powyższe mają Państwo możliwość dokonania indywidualnego rozliczenia opłat i prowizji wprowadzonych w Taryfie opłat i prowizji w latach 2014 - 2016. Aby dokonać rozliczenia, zapraszamy Państwa do placówek Banku (lista dostępna na http://www.aliorbank.pl) celem podpisania bezpłatnego aneksu. Aneks zawiera postanowienie ustalające, że opłaty, prowizje i inne warunki świadczenia usług w zakresie umów rachunku bankowego, kart debetowych i kredytowych, a także kredytów od dnia podpisania aneksu określają: Taryfa opłat i prowizji Alior Banku SA dla Klientów Indywidualnych, Regulamin rachunków oszczędnościowo - rozliczeniowych, oszczędnościowych i terminowych lokat oszczędnościowych, Regulamin kart płatniczych Alior Bank SA, Regulamin udzielania osobom fizycznym kredytów zabezpieczonych na nieruchomości "Megahipoteka", obowiązujące na dzień podpisania aneksu.
Na podstawie aneksu Bank dokona indywidualnego rozliczenia opłat i prowizji za okres od ich wprowadzenia w latach 2014 - 2016 do dnia podpisania aneksu, przy czym jeżeli indywidualne rozliczenie wykaże, że na podstawie Taryfy opłat i prowizji Alior Banku SA dla Klientów Indywidualnych sprzed jej zmiany, opłaty i prowizje byłyby niższe, Bank dokona zwrotu nadpłaty na Państwa rachunek w terminie 2 miesięcy od daty podpisania aneksu. W przeciwnym wypadku Bank przekaże informację o braku kwoty do zwrotu i nie będzie domagał się od Państwa dopłat w przypadku, gdyby wysokość opłat i prowizji wprowadzonych w ww. Taryfie na podstawie zmian w latach 2014 - 2016 była niższa niż wysokość opłat i prowizji obowiązujących przed tymi zmianami.
Podpisanie aneksu jest dobrowolne i będzie możliwe w dowolnej placówce Banku od 1 lutego 2019 r. do 30 kwietnia 2019 r.
W przypadku pytań lub wątpliwości prosimy o kontakt z infolinią pod numerem 19 502 (z sieci Play 12 19 502), oddziałem lub placówką partnerską Alior Banku.
Pozdrawiamy,
Zespół Alior Banku
zgodnie z ustaleniami wypracowanymi wspólnie z Prezesem Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, które zostały potwierdzone decyzją Prezesa Urzędu (Nr RBG - 6/2018) z dnia 30 maja 2018 r. Alior Bank Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie ("Bank") oświadcza, że:
■
przesyłanie przez Bank (w tym Bank BPH S.A., z siedzibą w Warszawie) w latach 2014 - 2016 informacji o zmianach warunków umów o usługi płatnicze, wyłącznie za pośrednictwem bankowości elektronicznej, zostało dokonane z naruszeniem przepisów ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o usługach płatniczych,
■
w wyniku przesyłania przez Bank (w tym Bank BPH S.A., z siedzibą w Warszawie) w latach 2014 - 2016 informacji o zmianach w warunkach umów rachunku bankowego, kart debetowych i kredytowych, a także kredytów bez przekazania informacji wskazujących podstawy prawne, które umożliwiały dokonanie przez Bank zmian, oraz okoliczności faktyczne, które spowodowały te zmiany, mogło dojść do zniekształcenia zachowania rynkowego konsumentów,
■
zmiany klauzuli modyfikacyjnej zawartej w Taryfie opłat i prowizji Alior Banku SA dla Klientów Indywidualnych, Regulaminie rachunków oszczędnościowo - rozliczeniowych, oszczędnościowych i terminowych lokat oszczędnościowych, Regulaminie kart płatniczych Alior Bank SA, Regulaminie udzielania osobom fizycznym kredytów zabezpieczonych na nieruchomości "Megahipoteka" dokonywanych przez Bank w latach 2014 - 2015 były nieskuteczne.
Mając na uwadze powyższe mają Państwo możliwość dokonania indywidualnego rozliczenia opłat i prowizji wprowadzonych w Taryfie opłat i prowizji w latach 2014 - 2016. Aby dokonać rozliczenia, zapraszamy Państwa do placówek Banku (lista dostępna na http://www.aliorbank.pl) celem podpisania bezpłatnego aneksu. Aneks zawiera postanowienie ustalające, że opłaty, prowizje i inne warunki świadczenia usług w zakresie umów rachunku bankowego, kart debetowych i kredytowych, a także kredytów od dnia podpisania aneksu określają: Taryfa opłat i prowizji Alior Banku SA dla Klientów Indywidualnych, Regulamin rachunków oszczędnościowo - rozliczeniowych, oszczędnościowych i terminowych lokat oszczędnościowych, Regulamin kart płatniczych Alior Bank SA, Regulamin udzielania osobom fizycznym kredytów zabezpieczonych na nieruchomości "Megahipoteka", obowiązujące na dzień podpisania aneksu.
Na podstawie aneksu Bank dokona indywidualnego rozliczenia opłat i prowizji za okres od ich wprowadzenia w latach 2014 - 2016 do dnia podpisania aneksu, przy czym jeżeli indywidualne rozliczenie wykaże, że na podstawie Taryfy opłat i prowizji Alior Banku SA dla Klientów Indywidualnych sprzed jej zmiany, opłaty i prowizje byłyby niższe, Bank dokona zwrotu nadpłaty na Państwa rachunek w terminie 2 miesięcy od daty podpisania aneksu. W przeciwnym wypadku Bank przekaże informację o braku kwoty do zwrotu i nie będzie domagał się od Państwa dopłat w przypadku, gdyby wysokość opłat i prowizji wprowadzonych w ww. Taryfie na podstawie zmian w latach 2014 - 2016 była niższa niż wysokość opłat i prowizji obowiązujących przed tymi zmianami.
Podpisanie aneksu jest dobrowolne i będzie możliwe w dowolnej placówce Banku od 1 lutego 2019 r. do 30 kwietnia 2019 r.
W przypadku pytań lub wątpliwości prosimy o kontakt z infolinią pod numerem 19 502 (z sieci Play 12 19 502), oddziałem lub placówką partnerską Alior Banku.
Pozdrawiamy,
Zespół Alior Banku